Kongedybet 1943 Saltholm Flak

Spring til navigation Spring til søgning

6. maj 1943 Kongedybet

Motorskibet Kongedybet var overtaget af tyskerne, da det 6. maj 1943 minesprængtes og sank på Saltholm Flak nordvest for Flakfortet.

Det blev senere bortsprængt og resterne hævet.